di langkawi

ru 17 haribuan..sampai jugak ke langkawi dari kuala muda kedah….boring itu ayat pertama yang boleh di luahkan..nothing new selepas hampir 5 tahun x jejakkan kaki kat pulau ni…

ni muka tengah boring tunggu feri nak mai…

naik feri pada pukul 2.30 ptg dari kuala muda dan sampai 1 jam setengah kemudian…ambil kereta sewa..iswara aeroback…KV7479B…rm 70 sehari…round island..actualy x der round pun…

6 ptg..check in di putra hotel…bilik no 312..tingkat 3 la jawabnya…nama best..tapi..wakakaka…ni je yang x penuh bagi budget hotel…rm 80…hotel ni sebelah dengan balai polis trafik…dekat dengan barton hotel…and ada pasar malam kat depan barton hotel ni kalau datang hari sabtu…best jugak…kelainan?..satu yang nampak adalah cara jualan barangan seperti pakaian dan kasut..semuanya pada harga rm 10 sepasang atau sehelai pakaian…senang kira kot…

permandangan dari bilik hotel…nampak masjid pekan kuah…

aku amik winet wifi kat baron hotel semalam..rm 10 bagi satu cad..valid selama 24 jam dari time kad di aktifkan…well…hampeh je services dia…highspeed dah jadik cam 3g je…apa barang….

kadang-kadang heran aku..menda ni pun nak di businesskan..lain tempat dah kasi pree..udah tu services cam hampas kelapa je…

winet services card..

18 hb…pagi…belum keluar lagi…x tau nak buat apa hari ni…

10pagi.. pergi beli minyak gamat…ni wife aku punya plan…apa yang best aku x tau la…then pi makan kat kedai di pekan kuah…sebelum tu gi tabung haji…

makan kat pekan kuah..kena caj dalam rm 9.60 je…actualy murah lagi dari kat taiping…well kalau rajin carik kedai..for sure akan dapat kedai yang murah kat langkawi nih…

hari ni ambil tiket balik jam 1.30 petang…la ni baru 11.55 pagi..tunggu wife aku pi shopping kat pekan kuah..anak-anak suma tido kat dlam keta..so aku pun kena la dok dalam keta…xleh gi shopping sesama..lagi pun xder pun menda yang aku nak kat sini..even kamera idaman aku pun masih lagik mahal gilos…baik pi beli kat singapore…aparaaa….

tambang feri dah naik…la ni dah rm 23 bagi dewasa dan 17 bagi kanak-kanak…so kami berempat kena beli 3 tiket je..sebab anak bujang aku sorang tu baru 2 tahun je…anak dara aku dah kena tiket la…

nanti sambung lagi…

12.30 tengah hari dah..muka bini aku pun belum nampak lagi mana pi…leka kot..jangan sampai terlepas feri udah le…

12.45 baru abis shopping…coklate la..apa lagi…then hantar kereta..minyak setengah tangki ada lagi…huhu..nasib la..sebab isi rm 30 punya pasal…

boarding kat jeti pukul 1 tengah ari…then naik feri jam 1.30 ptg…huh…sesak!…3 petang baru sampai ke kuala kedah..lama tul la..ingat sejam je..feri ni macam slow la plak…

amik kereta kat tempat parking..rumah bang mat…013-4109021 kena la rm 30 bagi sehari semalam…yang baiknya kalau air naik..x tenggelam..buruknya..mahai la…

balik..trus naik highways…singgah kat gurun rnr..untuk makan…then sampai umah dalam 6.40 ptg…

kos bagi perjalanan ni… lebih kurang…

minyak kereta.. rm 40, tol rm 42..mahal tol dari minyak…

feri..rm 126..pergi balik bagi 3 orang..dewasa 2 dan kanak-kanak sorang..anak lelaki aku di kecualikan le…

hotel..rm 80 semalam..sewa kereta..rm 70 sehari semalam..24 jam le..makan-makan..dalam rm 100…plus shopping…ni kena tanya bini aku..sebab duit dia…

tu je la trip ke langkawi…

Leave a Reply

